Blog

Πραγματοποίηση SEO ελέγχου σε έναν ιστότοπο WordPress

WordPress-Speed-Optimization-Plugin-featured.jpgw3
Woocommerce / Wordpress

Πραγματοποίηση SEO ελέγχου σε έναν ιστότοπο WordPress

Πραγματοποίηση SEO ελέγχου σε έναν ιστότοπο WordPress.

Ο σχεδιασμός και η δημιουργία ενός ιστότοπου WordPress είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η διατήρηση του και η διασφάλιση ότι θα φτάσει στο κοινό-στόχο είναι η άλλη πλευρά. Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι μια τεχνική που χρησιμοποιούν πολλές επωνυμίες για να βοηθήσουν τον ιστότοπό τους στο WordPress να αποκτήσει περισσότερη επισκεψιμότητα και να προσεγγίσει περισσότερους ανθρώπους.

Το SEO έχει γίνει μια τυπική πρακτική για οργανισμούς και άτομα που θέλουν να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν μια διαδικτυακή παρουσία. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, οι μισοί από τους επαγγελματίες μάρκετινγκ που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι το SEO έχει επηρεάσει θετικά την απόδοσή τους στο μάρκετινγκ.

Ένα σημαντικό μέρος της εφαρμογής μιας στρατηγικής SEO είναι η διεξαγωγή ενός ελέγχου SEO. Αυτή η πρακτική βοηθά να κατανοηθεί καλύτερα ο ιστότοπος στο WordPress και θέτει τα θεμέλια για μια επιτυχημένη στρατηγική SEO.

 

Κατανόηση του SEO Audit.

Ο έλεγχος είναι μια προσεκτική εξέταση ή επιθεώρηση μιας διαδικασίας, περιβάλλοντος ή τμήματος εργασίας. 

Κατά τη διάρκεια ενός ελέγχου SEO, ένας ειδικός ή μια ομάδα επαγγελματιών εξετάζει διεξοδικά διάφορα στοιχεία του ιστότοπου στο WordPress. Αυτή η διαδικασία επιτρέπει να εντοπιστούν πώς αυτά τα στοιχεία επηρεάζουν την απόδοση του ιστότοπου στις μηχανές αναζήτησης.

Βοηθά να εντοπιστούν πιθανά προβλήματα που μπορεί να εμποδίζουν την απόδοση του ιστότοπου WordPress στα αποτελέσματα αναζήτησης Google. Εντοπίζοντας πιθανά ζητήματα, μπορεί να υπάρξουν συστάσεις και να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για τη βελτίωση των τεχνικών πτυχών και αυτών που σχετίζονται με το περιεχόμενο.

Οι ιστότοποι WordPress, όπως όλοι οι ιστότοποι, απαιτούν έναν τεχνικό κορμό που υποστηρίζει το ορατό και διαδραστικό περιεχόμενο. Οι επιχειρήσεις και οι ομάδες SEO πρέπει να επικεντρωθούν και στις δύο πτυχές κατά τη διεξαγωγή ενός ελέγχου SEO. 

Τεχνικός έλεγχος.

Ένας τεχνικός έλεγχος SEO συνεπάγεται μια ολοκληρωμένη εξέταση των τεχνικών στοιχείων του ιστότοπου WordPress για τη βελτίωση της προβολής του ιστότοπου στις μηχανές αναζήτησης. 

Αυτή η διαδικασία διασφαλίζει ότι οι ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης μπορούν να ανιχνεύουν, να πλοηγούνται, να ευρετηριάζουν και να ταξινομούν αποτελεσματικά τις ιστοσελίδες. Ένας τεχνικός έλεγχος SEO περιλαμβάνει μια ενδελεχή αξιολόγηση των παρακάτω:

  • Κωδικός ιστότοπου. Οι χρήστες ενδέχεται περιστασιακά να αντιμετωπίσουν κάποιο σφάλμα κατά την προσπάθειά τους να αποκτήσουν πρόσβαση στον ιστότοπο ή σε συγκεκριμένες σελίδες. Μερικές φορές, αυτά τα σφάλματα μπορεί να προέρχονται από λάθος του επισκέπτη του ιστότοπου. Ωστόσο, μπορεί επίσης να προέρχονται από σφάλματα κώδικα ή διαγραμμένο περιεχόμενο.
  • Δυνατότητα ευρετηρίασης. Ένας ανιχνευτής μηχανής αναζήτησης σαρώνει τις σελίδες του ιστότοπου για να τις προσθέσει στο ευρετήριο του. Μπορεί να υπάρχουν παρόμοιες σελίδες που θα πρέπει να αναγνωρίζουν αυτά τα προγράμματα ανίχνευσης. Μπορεί επίσης να υπάρχουν σελίδες που θα πρέπει να αποκλείσουν οι μηχανές αναζήτησης. Μερικές φορές, ενδέχεται να υπάρχουν προβλήματα που εμποδίζουν τη σωστή ευρετηρίαση σχετικών σελίδων. Ένας τεχνικός έλεγχος SEO βοηθά στην αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων μέσω ετικετών κανονικών ή μη ευρετηρίου.
  • Ασφάλεια. Η ασφάλεια του ιστότοπου καθησυχάζει τους επισκέπτες του ιστότοπου και διατηρεί τις πληροφορίες τους ασφαλείς. Οι ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης εξετάζουν επίσης την ασφάλεια. Οι διαχειριστές ιστότοπου WordPress θα μπορούσαν να βελτιώσουν την ασφάλεια εγκαθιστώντας ένα πιστοποιητικό SSL και ένα πρωτόκολλο HTTPS.
  • Συμβατότητα με κινητό. Πολλοί χρήστες του Διαδικτύου έχουν πρόσβαση σε ιστότοπους από κινητές συσκευές. Για αυτόν τον λόγο, η βελτιστοποίηση του ιστότοπου στο WordPress για χρήση από κινητά είναι απαραίτητη. Η συμβατότητα με κινητά είναι επίσης ένας παράγοντας που λαμβάνουν υπόψη οι ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης κατά την κατάταξη ιστοσελίδων.
  • Ταχύτητα ιστοσελίδας. Η ταχύτητα φόρτωσης των ιστοσελίδων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα του διακομιστή και τα μεγέθη αρχείων των στοιχείων πολυμέσων του ιστότοπου. Η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας μπορεί να επηρεάσει την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

Έλεγχος περιεχομένου.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την απόδοση SEO στο WordPress είναι το περιεχόμενό του. Είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι επισκέπτες και είναι αυτό που τους ελκύει αρχικά στον ιστότοπο. 

Ο έλεγχος περιεχομένου συνεπάγεται συστηματική απογραφή και αξιολόγηση του δημοσιευμένου περιεχομένου του ιστοτόπου. Αυτή η διαδικασία βοηθά να διασφαλιστεί ότι το περιεχόμενο θα καλύψει συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και θα απευθύνεται σε ερωτήματα κοινού. Περιλαμβάνει μια ενδελεχή αξιολόγηση των ακόλουθων στοιχείων:

  • Χρήση περιεχομένου και λέξεων-κλειδιών. Οι λέξεις-κλειδιά είναι αναπόσπαστο μέρος της δημιουργίας περιεχομένου που κατατάσσεται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. 
  • Ετικέτες τίτλου. Μια ετικέτα τίτλου επιτρέπει να δοθούν τίτλοι στις ιστοσελίδες, οι οποίοι θα εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτές οι ετικέτες πρέπει επίσης να περιέχουν σχετικές λέξεις-κλειδιά. 
  • Δομή διεύθυνσης URL. Τα προγράμματα ανίχνευσης μηχανών αναζήτησης αξιολογούν επίσης την ποιότητα των διευθύνσεων URL. 
  • Backlinks και anchor texts. Τα backlinks με καλοσχεδιασμένα κείμενα αγκύλωσης συμβάλλουν στην οργανική επισκεψιμότητα του ιστότοπου και ενισχύουν την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
  • Δομή ιστοσελίδας και εσωτερική σύνδεση. Ο έλεγχος περιεχομένου αξιολογεί τη δομή και την πλοήγηση του ιστότοπου. Η προσθήκη εσωτερικών συνδέσμων στο δημοσιευμένο περιεχόμενό βοηθά τους χρήστες να πλοηγηθούν στον ιστότοπο εύκολα.

Οφέλη από τη διεξαγωγή ενός ελέγχου SEO.

Η διεξαγωγή ενός ελέγχου SEO απαιτεί πολύ χρόνο και προσοχή στη λεπτομέρεια. Ωστόσο, προσφέρει αρκετά οφέλη στη συνολική απόδοση του ιστότοπου και της επιχείρησης συνολικά.

Παρακάτω είναι μερικά σημαντικά πλεονεκτήματα της διεξαγωγής ενός ελέγχου SEO:

Καλύτερη απόδοση σε SERP.

Ο κύριος στόχος ενός ελέγχου SEO και των άλλων προσπαθειών είναι η βελτίωση της κατάταξης των ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης. 

Ο έλεγχος SEO βοηθά να εντοπιστούν πιθανά τεχνικά ζητήματα και ζητήματα περιεχομένου. Μια ομάδα SEO μπορεί να αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα, βελτιώνοντας την εμπειρία χρήστη και την απόδοση του ιστότοπου στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP).

Βελτιωμένη απόδοση του ιστότοπου.

Η απόδοση του ιστότοπου είναι ένας σημαντικός παράγοντας για να διασφαλιστεί ότι ο ιστότοπος ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των επισκεπτών και κατατάσσεται στο SERP. 

Ένα στοιχείο που πρέπει να εντοπιστεί είναι οι ταχύτητες φόρτωσης των ιστοσελίδων. Μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την εμπειρία χρήστη. Ένας ιστότοπος αργής φόρτωσης θα μπορούσε να κάνει τους επισκέπτες να απομακρύνουν τα κλικ, αυξάνοντας το ποσοστό εγκατάλειψης του ιστότοπου.

Καλύτερη εμπειρία χρήστη.

 

Διάφοροι παράγοντες μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία χρήστη του ιστότοπου. Οι τεχνικές βελτιώσεις και βελτιώσεις περιεχομένου που πραγματοποιούνται στον ιστότοπο μπορούν να προσφέρουν καλύτερη άνεση χρήσης στους επισκέπτες.

Για παράδειγμα, ζητήματα όπως αργοί χρόνοι φόρτωσης, σφάλματα σελίδας, μπερδεμένες διατάξεις ή κακώς γραμμένο περιεχόμενο θα μπορούσαν να αποθαρρύνουν τους χρήστες να παραμείνουν στον ιστότοπο. Η διασφάλιση της καλής λειτουργίας και η συμμόρφωση με τις βέλτιστες πρακτικές SEO, ενισχύει την κατάταξη της σελίδας και βελτιώνει την ικανοποίηση των πελατών.

Βελτιστοποίηση περιεχομένου.

Διαφορετικοί κλάδοι έχουν λέξεις-κλειδιά ειδικά για τη θέση τους που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της απόδοσης του περιεχομένου στις μηχανές αναζήτησης. Ο έλεγχος SEO βοηθά να αξιολογηθεί το τρέχον δημοσιευμένο περιεχόμενο για να ελεγχθούν οι δυνατότητες όσον αφορά τη χρήση λέξεων-κλειδιών, τη μορφοποίηση, τη σύνδεση και άλλα στοιχεία περιεχομένου.

Η διεξαγωγή έρευνας λέξεων-κλειδιών βοηθά να εντοπιστούν οι σωστές λέξεις και φράσεις που θα χρησιμοποιηθούν στο περιεχόμενο. Η χρήση πιο γενικών λέξεων-κλειδιών ωστόσο, έχουν συχνά υψηλότερο ανταγωνισμό. 

Για αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό να ανακαλυφθούν πιο συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά ώστε το κοινό-στόχο να βρει τον ιστότοπο στο WordPress. 

Εκτός από την εύρεση και χρήση των σωστών λέξεων-κλειδιών, ένας έλεγχος SEO μπορεί να βοηθήσει να μορφοποιηθεί το περιεχόμενο με τρόπο που λειτουργεί καλύτερα για τα προγράμματα ανίχνευσης μηχανών αναζήτησης. Αυτές οι συστάσεις περιλαμβάνουν τη χρήση των κατάλληλων επικεφαλίδων, τη διάσπαση του κειμένου σε μικρότερες παραγράφους και άλλες πρακτικές μορφοποίησης.

Πώς γίνεται εκτέλεση ενός ελέγχου SEO;

 

Ένας έλεγχος SEO εξετάζει σχεδόν κάθε πτυχή του ιστότοπου, από το πίσω μέρος μέχρι το μπροστινό μέρος. Περιλαμβάνει μια μακρά λίστα εργασιών.

Πολλοί έμπειροι ειδικοί SEO, όπως αυτοί του Fixit.gr, μπορεί να έχουν στην κατοχή τους αρκετά χρήσιμα εργαλεία. Ωστόσο, τα παρακάτω βήματα βοηθούν στην κατανόηση γενικά πώς λειτουργεί ένας έλεγχος SEO.

  1. Ανίχνευση ιστότοπου.

Μια ανίχνευση ιστότοπου είναι όταν χρησιμοποιείται λογισμικό για να προσομοιώσει τον τρόπο με τον οποίο τα προγράμματα ανίχνευσης μηχανών αναζήτησης κινούνται στον ιστότοπο. Αυτό το βήμα βοηθά να ελεγχθούν πιθανά ζητήματα SEO που μπορεί να επηρεάζουν την απόδοση του ιστότοπου WordPress ή τις κατατάξεις στις μηχανές αναζήτησης.

  1. Πτώση επισκεψιμότητας.

Οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google ενημερώνουν κατά καιρούς τους αλγόριθμους τους. Για αυτόν τον λόγο, ορισμένες σελίδες που ενδέχεται να είχαν καλή απόδοση στο παρελθόν ενδέχεται να υποφέρουν από πτώση επισκεψιμότητας. Ένας ανθρώπινος αναθεωρητής μπορεί επίσης να εκτελέσει μια μη αυτόματη ενέργεια που επηρεάζει την επισκεψιμότητα, εάν δει ότι ο ιστότοπος δεν συμμορφώνεται με τα Βασικά στοιχεία της Αναζήτησης Google.

Μια άλλη πιθανή αιτία μείωσης της επισκεψιμότητας θα μπορούσε να είναι το απαρχαιωμένο περιεχόμενο. Παλαιότερες αναρτήσεις ιστολογίου ή σελίδες προορισμού ενδέχεται να περιέχουν πληροφορίες ή συμβουλές που δε σχετίζονται πλέον με το κοινό.

Ο έλεγχος εάν σημειώθηκαν σημαντικές πτώσεις μετά από μια ενημέρωση αλγορίθμου είναι εξαιρετικά σημαντικός.

  1. Διπλότυπα ιστότοπου.

Οι επισκέπτες του ιστότοπου θα πρέπει να έχουν πρόσβαση στον ιστότοπο μόνο σε ασφαλείς διευθύνσεις. Οι ασφαλείς διευθύνσεις ιστοτόπων ξεκινούν συχνά με “https”. Εάν κάποιος πληκτρολογήσει μια μη ασφαλή έκδοση του τομέα όπως http://website.com ή http://www.website.com , θα πρέπει να ανακατευθύνει στην ασφαλή έκδοση.

Εάν ο ιστότοπος παραμένει προσβάσιμος τόσο στον ασφαλή όσο και στον μη ασφαλή τομέα του, τότε υπάρχει πρόβλημα. Οι ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης βλέπουν αυτές τις διευθύνσεις URL ως διαφορετικές εκδόσεις ιστότοπου και τις αντιμετωπίζουν ως τέτοιες. Ως αποτέλεσμα, ο ιστότοπος στο WordPress μπορεί να αντιμετωπίσει προβλήματα ευρετηρίασης.

  1. Ζητήματα ευρετηριασμού.

Τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης προέρχονται από το ευρετήριο της μηχανής αναζήτησης, το οποίο είναι μια βάση δεδομένων με ανιχνευμένες, αναλυμένες, ταξινομημένες και συλλεγμένες ιστοσελίδες. Οι σελίδες πρέπει να βρίσκονται σε αυτό το ευρετήριο για να μπορούν να κατατάσσονται στο SERP.

Τα ζητήματα αναπροσαρμογής μπορεί να είναι περίπλοκα, αλλά πολλά εργαλεία λογισμικού SEO και πρόσθετα WordPress μπορούν να βοηθήσουν.

Ένας άλλος τρόπος αντιμετώπισης προβλημάτων ευρετηριασμού είναι η χρήση κανονικών ετικετών και ετικετών noindex. 

Οι κανονικές ετικέτες επιτρέπουν να δοθεί εντολή στους ανιχνευτές να ευρετηριάσουν μια σελίδα που μπορεί να είναι παρόμοια με άλλο περιεχόμενο. Για παράδειγμα, οι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να έχουν πολλές καταχωρίσεις προϊόντων με παρόμοιο περιεχόμενο, μόνο με μικρές παραλλαγές, όπως μέγεθος ή χρώμα. Οι κανονικές ετικέτες επιτρέπουν την ευρετηρίαση όλων αυτών των μεμονωμένων σελίδων που ενδέχεται να παραβλέψουν οι ανιχνευτές λόγω των ομοιοτήτων τους.

Από την άλλη πλευρά, οι ετικέτες noindex επιτρέπουν να “κρύβονται” ορισμένες σελίδες από τα προγράμματα ανίχνευσης και να εμποδίζεται να ευρετηριαστούν.

  1. Φιλικότητα προς τα κινητά.

Η δημιουργία ενός ιστότοπου WordPress φιλικό προς κινητά βελτιώνει την εμπειρία χρήστη και βοηθά στην κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Η Google, ειδικότερα, εξετάζει σημαντικά την έκδοση για κινητά ενός ιστότοπου όταν αποφασίζει για την κατάταξη του.

  1. Core Web Vitals.

Η Google χρησιμοποιεί τα Core Web Vitals για να μετρήσει την εμπειρία χρήστη, η οποία μπορεί να επηρεάσει την κατάταξη αναζήτησης. Η ανάλυση της απόδοσης του ιστότοπου σύμφωνα με αυτά τα πρότυπα είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης.

Τα βασικά στοιχεία Web της Google περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

  • Largest Contentful Paint (LCP)
  • Αθροιστική μετατόπιση διάταξης (CLS)
  • Καθυστέρηση πρώτης εισαγωγής (FID)
  • Αλληλεπίδραση με την επόμενη ζωγραφική (INP)

Αυτές οι μετρήσεις μετρούν την απόδοση μιας ιστοσελίδας, η οποία μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία χρήστη και τα ποσοστά μετατροπών, τα ποσοστά εγκατάλειψης κ.λπ. 

Το Interaction to Next Paint (INP) αποτελεί ακόμη βασική μέτρηση του Web Vital από φέτος. Ωστόσο, η Google το έχει εισαγάγει στις δημοσιεύσεις της και έχει αρχίσει να εξετάζει αυτή τη μέτρηση ως αντικατάσταση του FID από τον Μάρτιο του 2024.

  1. Σπασμένες σελίδες.

Ο έλεγχος για κατεστραμμένες σελίδες και συνδέσμους είναι απαραίτητος κατά τη διάρκεια ενός ελέγχου SEO. Μια διαγεγραμμένη σελίδα κατά λάθος είτε λόγω κάποιου ακούσιου σφάλματος, μπορούν να διαταράξουν την πλοήγηση στον ιστότοπο και να σπαταλήσουν πιθανούς συνδέσμους επιστροφής.

Τα εργαλεία λογισμικού SEO και οι προσθήκες WordPress έχουν συχνά λειτουργίες που ειδοποιούν για κατεστραμμένους συνδέσμους. 

  1. Χάρτης ιστότοπου.

Ένας χάρτης ιστότοπου αναφέρεται στη λίστα των σελίδων που περιέχονται στον τομέα του ιστότοπου στο WordPress. Θα πρέπει να έχει όλες τις σελίδες που απαιτείται να ευρετηριάσουν οι μηχανές αναζήτησης. Ο χάρτης ιστότοπου δεν πρέπει να περιλαμβάνει νεκρές σελίδες, μη κανονικές ή ανακατευθύνσεις, καθώς μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στους ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης.

  1. Προσαρμογή περιεχομένου σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές SEO.

Εκτός από την επίλυση τεχνικών προβλημάτων που μπορεί να επηρεάζουν την απόδοση SEO, είναι επίσης σημαντικό να προσαρμόζεται το περιεχόμενο του ιστότοπου σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές SEO.

Ορισμένα βασικά στοιχεία που πρέπει να συμπεριλαμβάνονται σε κάθε ιστοσελίδα που θα ευρετηριάσει η Google θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Ετικέτες τίτλου
  • Μεταπεριγραφές
  • Επικεφαλίδες (π.χ. H1, H2, H3, κ.λπ.)

Τα στοιχεία που αναφέρθηκαν παραπάνω επιτρέπουν στους ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης να κατανοήσουν τη δομή κάθε σελίδας, ενισχύοντας τις πιθανές κατατάξεις.

  1. Ανάλυση ανταγωνιστών.

Ο μη αυτόματος προσδιορισμός λέξεων-κλειδιών όπου κατατάσσονται οι ανταγωνιστές, μπορεί να πάρει λίγο χρόνο. Ωστόσο, πολλά εργαλεία λογισμικού SEO και πρόσθετα WordPress μπορούν να βοηθήσουν να μειωθεί ο χρόνος και την προσπάθεια που απαιτείται για την εκτέλεση αυτής της εργασίας.

  1. Παρακολούθηση της κατάταξης.

Μερικές φορές, μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος για τις προσαρμογές SEO. Ωστόσο, ένα ζωτικό μέρος οποιουδήποτε ελέγχου και στρατηγικής SEO είναι η συνεχής παρακολούθηση της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό το βήμα βοηθά στην αντικειμενική στρατηγική SEO και στην προσαρμογή της όπως απαιτείται.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare