Blog

4 βήματα για να εξελιχθεί και να κλιμακωθεί μια επιχείρηση Magento το 2023.

Business-Growth-1
Blog / Magento

4 βήματα για να εξελιχθεί και να κλιμακωθεί μια επιχείρηση Magento το 2023.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκεται σε πολύ καλό σημείο αυτή τη στιγμή. Σίγουρα, η πρόσφατη άνθιση του κλάδου επηρεάστηκε από την πανδημία και άλλους εξωτερικούς παράγοντες που αναλύονται καθημερινά. Αλλά ακόμη και αν ο κόσμος επιστρέφει σταθερά στις συναλλαγές δια ζώσης, οι ειδικοί εξακολουθούν να βλέπουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στο ορατό μέλλον. Η αγορά αναμένεται να αυξηθεί από 3,3 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2022 σε 5,4 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2026.

Ένας ιδιοκτήτης επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι καιρός να επανεξετάσει το επιχειρηματικό του σχέδιο και να σχεδιάσει τρόπους για να αναπτυχθεί και να κλιμακωθεί μαζί με τον κλάδο. Αλλά τι σημαίνει κλιμάκωση, γιατί πρέπει να ενδιαφέρει έναν επιχειρηματία και πώς μπορεί να προετοιμάσει την επιχείρησή του γι’ αυτή το 2023;

Γιατί είναι σημαντική η επεκτασιμότητα;

Η κλιμάκωση στις επιχειρήσεις αναφέρεται στη διαδικασία προσαρμογής των δυνατοτήτων μιας νεοσύστατης επιχείρησης. Κλιμάκωση προς τα πάνω σημαίνει βελτίωση της ικανότητάς να αναπτυχθεί και κλιμάκωση προς τα κάτω σημαίνει μείωση των προσδοκιών και της δραστηριότητας. 

Πώς μπορεί μια επιχείρηση να γνωρίζει αν χρειάζεται να κλιμακωθεί;

Εάν πραγματοποιεί μηνιαίες πωλήσεις και μπορεί να καλύψει τα έξοδα της, μια επιχείρησή είναι πιθανότατα βιώσιμη. Θα πρέπει να αρχίσει να εργάζεται προς την κατεύθυνση της κλιμάκωσης για να βελτιώσει την κατάστασή της.

Είναι επίσης πιθανό να απολαμβάνει κάποια πρώιμη επιτυχία. Πρέπει να επεκταθεί άμεσα, αν βλέπει τεράστια ζήτηση για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της και αντιμετωπίζει εξαντλήσεις αποθεμάτων και υπερκρατήσεις.

Η κλιμάκωση δεν είναι μόνο ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση των αρχικών επιτυχιών, αλλά η αποτυχία της κλιμάκωσης μπορεί να οδηγήσει σε χειρότερα. Οι πελάτες θα αναζητήσουν άλλες επιχειρήσεις που μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τους.

Σχετικά άρθρα: Γιατί το Magento εξακολουθεί να επιλέγεται το 2023

4 βήματα για προετοιμασία της κλιμάκωσης.

Μια επιχείρηση που είναι έτοιμη να αναπτυχθεί, είναι αυτή που φέρει εις πέρας τις εργασίες της. Αυτό περιλαμβάνει την προετοιμασία για πολλές αλλαγές. Όμως δεν γίνεται εύκολα χωρίς προγραμματισμό. Οι προσπάθειες κλιμάκωσης μπορούν να εκτροχιάσουν την επιχείρησή αν εκτελεστούν κακώς.

Με αυτό το δεδομένο, ακολουθούν τέσσερα βήματα που πρέπει να συμβούν για να προετοιμαστεί η επιχείρησή ηλεκτρονικού εμπορίου για κλιμάκωση.

Βεβαίωση ότι κάθε τομέας της επιχείρησής μπορεί να επεκταθεί.

Για να επεκταθεί, πρέπει να βελτιώσει τη χωρητικότητα και την ικανότητά της. Θα πρέπει να είναι σε θέση να πραγματοποιηθεί περισσότερη εργασία και να παραχθεί αποτελέσματα υψηλότερης ποιότητας. Για να το επιτευχθεί αυτό, πρέπει να βελτιωθεί κάθε τομέας της επιχείρησής, ιδίως όλα τα στάδια της αλυσίδας εφοδιασμού.

Ας ρίξουμε μια ματιά στο πώς κάθε τομέας επηρεάζει την κλιμάκωση:

Πλατφόρμα.
Η επιλογή της πλατφόρμας για το κατάστημά είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του. Απαιτείται μια πλατφόρμα που να είναι στιβαρή και επεκτάσιμη. Θα πρέπει να επιτρέπει να δημιουργούνται λειτουργικές και αισθητικές βιτρίνες καταστημάτων. Θα πρέπει επίσης να μπορεί να ενσωματωθεί με διάφορες υπηρεσίες, όπως επεξεργαστές πληρωμών και παρόχους logistics.

Επιπλέον, θα πρέπει να είναι προσαρμόσιμη ώστε να προσαρμόζεται στις αποχρώσεις των επιχειρηματικών διαδικασιών. Εάν η πλατφόρμα διαθέτει αυτές τις δυνατότητες, θα είναι σε θέση ο επιχειρηματίας να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης του ιστότοπού για τους πελάτες του.

Μπορεί επίσης να αναπτυχθεί η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στο cloud, ώστε να μην υπάρχει ανησυχία για την κλιμάκωση αργότερα. Η υποστήριξη από τους προγραμματιστές και μια ενεργή κοινότητα χρηστών είναι επίσης επωφελείς, καθώς αυτό μπορεί να βοηθήσει να επιλυθούν ζητήματα που μπορεί να προκύψουν κατά τη χρήση της πλατφόρμας.

Γι’ αυτό είναι πλεονεκτικό να χρησιμοποιηθεί κάτι όπως το Magento, το οποίο είναι μια επεκτάσιμη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που απολαμβάνει άφθονη υποστήριξη ανάπτυξης. Υπηρεσίες όπως το Fixit.gr παρέχουν επεκτάσεις και υπηρεσίες προσαρμογής που επιτρέπουν στους εμπόρους να προσαρμόσουν τα καταστήματά τους Magento που ταιριάζουν στις απαιτήσεις της επιχείρησής τους.

Προμηθευτές
Οι προμηθευτές είναι υπεύθυνοι για διάφορα στάδια της αλυσίδας εφοδιασμού. Ως εκ τούτου, θα είναι ζωτικής σημασίας για τις προσπάθειες κλιμάκωσης της επιχείρησης. Θα είναι δύσκολο να αυξηθούν οι πωλήσεις αν δεν υπάρχει η προσφορά που να ανταποκρίνεται στη ζήτηση.

Πρέπει να βρεθούν προμηθευτές που μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες και να αντιμετωπίζουν την επιχείρηση ως συνεργάτες. 

Logistics και εκτέλεση.
Ακόμη και αν η πλατφόρμα μπορεί να βοηθήσει ώστε να δεχτεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα περισσότερες παραγγελίες αλλά αν έχει άφθονα αποθέματα, θα πρέπει να ανησυχεί για την παράδοση των προϊόντων στους πελάτες. Θα πρέπει τέλος, να τακτοποιηθούν τα logistics και η εκπλήρωση των υποχρεώσεών.

Ένας σημαντικός παράγοντας εδώ είναι η αξιοπιστία της υπηρεσίας ταχυμεταφορών. Ο ταχυμεταφορέας θα πρέπει να είναι σε θέση να παραδίδει τα προϊόντα γρήγορα και με ασφάλεια. 

Ομάδα
Οι υπάλληλοί θα είναι καθοριστικοί στην προσπάθειά να επεκταθεί μια επειχείρηση. Θα είναι πρόθυμοι να αναλάβουν νέους ρόλους ή πρόσθετο φόρτο εργασίας; Οι αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις χρειάζονται συχνά ανθρώπους που είναι έτοιμοι να κάνουν το κάτι παραπάνω.

Καθώς η επιχείρησή αναπτύσσεται, ενδέχεται να χρειαστεί να δημιουργηθούν εξειδικευμένοι ρόλοι για να επικεντρωθεί στις πωλήσεις, την εκπλήρωση, την υποστήριξη μετά την πώληση και το μάρκετινγκ. 

Αξιολόγηση των ταμειακών ροών και λήψη χρηματοδότησης.

Η κλιμάκωση απαιτεί επενδύσεις, οπότε καλύτερα να ελεγχθεί πόσο υγιή είναι τα οικονομικά της επιχείρησης.

Θα πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση με τις ταμειακές ροές. Είναι εύκολο να διαπιστωθεί αν πρόκειται για μια βιώσιμη επιχείρηση, απλά κοιτάζοντας τα στοιχεία των εσόδων και των εξόδων.

Η βελτίωση της αλυσίδας εφοδιασμού σημαίνει την απόκτηση πρόσθετων αποθεμάτων, τη μίσθωση μεγαλύτερων αποθηκών, τη χρήση περισσότερων προμηθειών, την πρόσληψη νέων υπαλλήλων και την προσέλκυση περισσότερων πελατών. Όλα αυτά απαιτούν μετρητά.

Εάν τα περιθώρια κέρδους είναι τόσο καλά που μπορεί να επανεπενδύθουν τα κέρδη στην επιχείρηση, τότε όλα βαίνουν καλώς. Διαφορετικά, μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο εξωτερικής χρηματοδότησης.

Η απόκτηση φρέσκων κεφαλαίων έχει γίνει καλύτερη στις μέρες μας. Τα τελευταία χρόνια έχουν εμφανιστεί πλατφόρμες χρηματοδότησης με επίκεντρο το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι οποίες παρέχουν γρήγορη χρηματοδότηση χωρίς τις ταλαιπωρίες των συμβατικών επιλογών χρηματοδότησης, όπως τα τραπεζικά δάνεια ή οι επενδύσεις.

Σχετικά άρθρα: Απαραίτητα βήματα για τον πλήρη έλεγχο ιστοτόπου Magento

Παρακολουθήση στους σχετικούς KPIs και συνεχείς ενημέρωσης της στρατηγικής.

Οι αριθμοί δεν λένε ψέματα. Όταν λαμβάνονται αποφάσεις, είναι καλύτερο να επιτρέπονται στα γεγονότα και στα δεδομένα να τις καθοδηγούν. Θα πρέπει να οριστούν οι βασικοί δείκτες επιδόσεων (KPIs) από νωρίς και να παρακολουθούνται. Ενώ η ταμειακή ροή δίνει μια γενική ένδειξη της υγείας της επιχείρησής, οι δείκτες απόδοσης βοηθούν να εντοπιστούν τους τομείς της επιχείρησής που πρέπει να βελτιωθούν. Ορισμένοι από τους βασικούς δείκτες μέτρησης του ηλεκτρονικού εμπορίου που πρέπει να παρακολουθούνται περιλαμβάνουν:

  • Μηνιαίες πωλήσεις
  • επισκεψιμότητα
  • Ποσοστά μετατροπής
  • Μέση αξία παραγγελίας
  • Νέοι vs. επαναλαμβανόμενοι πελάτες

Η παρακολούθηση των KPIs μπορεί να βοηθήσει να βελτιστοποιηθούν διάφορες στρατηγικές. Για παράδειγμα, μπορεί να δημιουργηθεί μια στρατηγική προϊόντων εξετάζοντας τις πωλήσεις ανά προϊόν, τις τιμές παραγγελιών και τα ποσοστά μετατροπής.

Με πληροφορίες από τα δεδομένα, μπορεί να εκσυγχρονιστεί ο κατάλογός. Μπορεί να εστιάσει στα προϊόντα που αποφέρουν τη μεγαλύτερη αξία και να καταργηθούν σταδιακά αυτά που δεν έχουν καλή απόδοση. Δεν υπάρχει λόγος να αποθηκεύονται προϊόντα με αργή κίνηση και λιγότερο κερδοφόρα προϊόντα.

Η επανεξέταση των επιδόσεων του καταστήματός μπορεί επίσης να βοηθήσει στη βελτίωση της στρατηγικής μάρκετινγκ. Βλέποντας ποιοι πελάτες επισκέπτονται το κατάστημά και πώς συμπεριφέρονται στην πλατφόρμα μπορεί να βοηθήσει να σχεδιαστεί καλύτερη δέσμευση. 

Σχετικά άρθρα: Επιλογή Προγραμματιστή Magento

Επέκταση της εμβέλειας στην αγορά.

Μιλώντας για την απόκτηση νέων πελατών, δεν πρέπει να παραβλέπει κανείς τι μπορεί να προσφέρει το μάρκετινγκ στην επιχείρησή. Δεδομένου ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο προβλέπεται ως ένας κλάδος υψηλής ανάπτυξης, είναι πιθανό να υπάρχουν ανεκμετάλλευτες αγορές και ακροατήρια για να εμπλακεί κάποιος.

Θα πρέπει να μετατραπεί το μάρκετινγκ ως μέρος της προσπάθειάς για κλιμάκωση. Η συμβατική μέθοδος υπαγορεύει ότι θα πρέπει να διατεθεί τουλάχιστον το 5% του ετήσιου προϋπολογισμού για μάρκετινγκ, ειδικά αν γίνει εμπλοκή άμεσα στους καταναλωτές. Δεν χρειάζεται να οριστεί ένας τόσο υψηλός προϋπολογισμός όταν ξεκινάει κανείς, αλλά η διάθεση ενός ειδικού κονδυλίου γι’ αυτό θα πρέπει να είναι μια αρχή.

Ευτυχώς, η τεχνολογία έχει επίσης καταστήσει το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου πιο εύχρηστο και προσιτό. Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες μάρκετινγκ και πελατειακών σχέσεων, όπως το MailChimp και το HubSpot, που είναι διαθέσιμες για να βοηθήσουν στις προοπτικές. Το μάρκετινγκ μπορεί να γίνει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αναζήτησης, μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ακόμη και στην ίδια την ηλεκτρονική αγορά. Το θέμα είναι να γνωρίζει κανείς ποιο κανάλι θα του δώσει τη μεγαλύτερη αξία λαμβάνοντας υπόψη την αγορά.

Πάνω από το ένα τέταρτο των ψηφιακών εμπόρων υποστηρίζουν ότι οι εκστρατείες μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι οι καλύτερες για την αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό. Το MailChimp, για παράδειγμα, να βοηθήσει μέσω αυτοματοποιημένων εκστρατειών μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Προς το νεανικό κοινό, η τοποθέτηση διαφημίσεων στο TikTok ή στο Instagram μπορεί να είναι μια καλή κίνηση. 

Σε τελική ανάλυση, θα πρέπει επίσης να χτίζεται συνειδητά το εμπορικό σήμα. 

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare