Blog

Magento Google Analytics G4 – Google Tag Manager (GTM)

Google Analytics 4 for Magento 2
Blog / Magento

Magento Google Analytics G4 – Google Tag Manager (GTM)

Magento module – Google Analytics GA4.

Το Google Analytics 4 είναι η πιο προηγμένη έκδοση του εργαλείου ανάλυσης ιστού, που προσφέρει η Google. Η ενσωμάτωση του Google Analytics 4 με το Magento 2 είναι μια εξαιρετικά σημαντική εργασία για να συλλεχθούν πιο λεπτομερείς και ουσιαστικές πληροφορίες σχετικά με τους επισκέπτες και τη συμπεριφορά τους. Η προηγμένη έκδοση του Google Analytics φέρνει πρόσθετες λεπτομέρειες μαζί με τις προηγμένες δυνατότητες αναφοράς, γεγονός που καθιστά δύσκολο για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων να το χρησιμοποιήσουν στον ιστότοπο τους. Υπάρχει τελικά όμως τρόπος να ρυθμιστεί το Google Analytics 4 με ένα κατάστημα Magento για να μπορούν να ληφθούν σημαντικές πληροφορίες;

Τι είναι το Google Analytics 4.

Το Google Analytics 4 είναι ένας νέος τύπος ιδιοκτησίας με προτεραιότητα το απόρρητο, που περιγράφεται από την Google ως “μέτρηση επόμενης γενιάς”. Οικοδομείται και βελτιώνεται σε προηγούμενες ιδιοκτησίες του Universal Analytics με μια προσέγγιση προσανατολισμένη στο απόρρητο. Διαθέτει επίσης ολοκληρωμένες και βαθιές ενσωματώσεις με τις διαφημιστικές πλατφόρμες της Google και χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση για να ενισχύσει τις πληροφορίες σχετικά με τη διαδρομή των χρηστών σε διάφορες πλατφόρμες και συσκευές. Το Google Analytics 4, μέσω της χρήσης των προηγμένων αλγορίθμων μηχανικής εκμάθησης της Google, μπορεί να παρατηρήσει και να αναλύσει σημαντικές τάσεις στα δεδομένα του ιστότοπου, όπως ένα συγκεκριμένο προϊόν ή τύπο προϊόντος που αυξάνεται σε πωλήσεις λόγω αυξημένης ζήτησης, επιτρέποντάς του να ειδοποιείται αυτόματα και να ενημερώνεται από αυτές τις τάσεις, επιτρέποντας να λαμβάνονται αποφάσεις προς όφελος της επιχείρησης.

Επιπλέον, οι βελτιωμένες δυνατότητες που παρέχει η μηχανική εκμάθηση επιτρέπουν στο Google Analytics 4 να καλύψει τα σημαντικά κενά στα δεδομένα που μπορεί να υπάρχουν λόγω λογισμικού που αποκλείει σενάρια παρακολούθησης, κανόνες συναίνεσης cookies και άλλες επιλογές ή διαμορφώσεις που σχετίζονται με το απόρρητο, καθιστώντας έτσι τα δεδομένα συλλέγονται, πολύ πιο σχετικά. Η νέα πλατφόρμα Google Analytics 4 βασίζεται στην ιδιοκτησία Web + App που η Google δοκίμασε σε beta το 2019, πράγμα που σημαίνει ότι συγκεντρώνει την κίνηση και τα δεδομένα από τον ιστό και από εφαρμογές για κινητά. Εν ολίγοις, εάν η επωνυμία της επιχείρησης διαθέτει εφαρμογή για κινητά, δεν χρειάζεται πλέον να διαχωριστούν τα δεδομένα μεταξύ δύο πλατφορμών (Google Analytics για Firebase στην περίπτωση εφαρμογών στα κινητά και Google Analytics για τυπική επισκεψιμότητα ιστού), καθώς το Google Analytics 4 παρέχει πλέον, ενοποιημένη εικόνα και για τις δύο ροές δεδομένων.

Γιατί απαιτείται η μεταφορά από το Universal Analytics στο Google Analytics 4.

Εφόσον το Universal Analytics αποσύρεται το 2023, γιατί θα πρέπει για να μεταβεί κανείς σε μια ιδιοκτησία Google Analytics 4 άμεσα; Υπάρχουν αρκετοί λόγοι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να τερματιστεί η υπάρχουσα ιδιοκτησία Universal Analytics, καθώς μπορούν να εκτελούνται παράλληλα. Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους πρέπει να ρυθμιστεί μια ιδιοκτησία Google Analytics 4 το συντομότερο δυνατό είναι:

  • Προβάδισμα στον ανταγωνισμό. Η χρήση των προηγμένων μοντέλων μηχανικής εκμάθησης της Google θα διασφαλίσει ότι τα δεδομένα που συλλέγονται είναι πιο σχετικά. Βοηθά να προβλεφθούν οι τάσεις νωρίτερα, ώστε να γίνει η εκμετάλλευση των επιχειρηματικών ευκαιριών, νωρίτερα από τους ανταγωνιστές.
  • Ιστορικά δεδομένα. Η κατοχή ιστορικών δεδομένων στη νέα πλατφόρμα είναι ένας σίγουρος τρόπος για να διασφαλιστεί ότι θα συνεχίσουν να λαμβάνονται αποφάσεις βάσει δεδομένων για την επιχείρηση, ενώ ο ανταγωνισμός θα εξακολουθεί να χάνει χρόνο για τη δημιουργία των δεδομένων του σε άλλες πλατφόρμες.
  • Με τον χρόνο, η τεχνητή νοημοσύνη να μάθει τα μοτίβα της επιχείρησής. Η τεχνητή νοημοσύνη χρειάζεται χρόνο για να εξετάσει τα πρότυπα και να μάθει από αυτά, πράγμα που σημαίνει ότι όσο νωρίτερα συνδεθεί μια επιχείρηση, τόσο το καλύτερο. Δεδομένου ότι μπορεί να κάνει υποθέσεις με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα, όσο περισσότερα υπάρχουν, τόσο πιο ακριβή θα είναι.

Για τη πλήρη κατανόηση των Magento Modules, υπάρχει εκτενές άρθρο όπου μπορεί να κατανοήσει κανείς τη χρήση τους και το πόσο απαραίτητα είναι, “Πόσο σημαντικά είναι τα Magento Modules;“.

Πόσο χρειάζεται σε μια επιχείρηση το Google Analytics 4.

Είτε πρόκειται για ιστολόγιο, κατάστημα, σελίδα κοινωνικής δικτύωσης ή οποιονδήποτε άλλο τύπο ιστότοπου, το να υπάρχουν σχετικά δεδομένα για τους επισκέπτες είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή λειτουργία του, ανεξάρτητα από το μέγεθος του. Γεγονός είναι, ότι όλο και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται προς το διαδικτυακό εμπόριο, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερος ανταγωνισμός. Το μόνο που χρειάζεται να γίνει είναι να διαμορφωθεί το Google Analytics και θα υπάρχει η δυνατότητα να ληφθούν οι πληροφορίες που απαιτούνται από το AI του.

Η ενσωμάτωση του Google Analytics 4 με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα προκειμένου να ρυθμιστεί η βασική παρακολούθηση είναι αρκετά απλή. Παρακάτω αναλύονται τα βήματα διαμόρφωσης που απαιτούνται για την εφαρμογή της βασικής παρακολούθησης του Google Analytics στο κατάστημα Magento 2.

Δημιουργία ιδιοκτησίας στο Google Analytics:

  1. Σύνδεση στη πλατφόρμα του Google Analytics με χρήση του Gmail και μετάβαση στις ιδιοκτησίες από το πεδίο “Διαχειριστής”.
  2. Επιλογή του πεδίου “Δημιουργία Ιδιοκτησίας”. Εκεί θα τοποθετηθούν, το νόμισμα, η Χώρα, η ώρα αναφοράς και στη συνέχεια “επόμενο”.
  3. Προαιρετικά, επιλέγονται από πόσα άτομα αποτελείται η επιχείρηση ή σε τι μετρήσεις θα στοχεύσει η συγκεκριμένη ιδιοκτησία. Στο τέλος, επιλογή του πεδίου, “Δημιουργία”.

Σύνδεση Google Analytics 4 με κατάστημα Magento 2.

Εφόσον έχει δημιουργηθεί η ιδιοκτησία στο Google Analytics 4, μένει να τοποθετηθεί η ετικέτα σύνδεσης του ιστοτόπου (κατάστημα), με τη πλατφόρμα Analytics. Για να επιτευχθεί αυτό σε ένα κατάστημα Magento, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η σύνδεση “μη αυτόματα”. Στις “Ροές δεδομένων” στη καρτέλα της ιδιοκτησίας, μπορεί να βρεθεί η ετικέτα σύνδεσης του Google Analytics 4 με το κατάστημα Magento.

Επιλέγοντας τις ροές δεδομένων ιστού και στη συνέχεια Προβολή οδηγιών ετικέτας, υπάρχει πλέον πρόσβαση στη μη αυτόματη εγκατάσταση.

Ενέργειες που πρέπει να γίνουν στο κατάστημα Magento.

Εφόσον υπάρχει πλέον η ετικέτα ιστότοπου Google Analytics 4, γίνεται μετάβαση στην ενότητα “Διαχειριστής” Magento και προστίθεται στον ιστότοπο ώστε να συνδεθούν.

  1. Σύνδεση στον διαχειριστή του Magento και μετάβαση στο Content -> Design -> Configuration.
  1. Επιλογή Magento 2 κατάστημα στο οποίο θα προστεθεί ο κώδικας του Google Analytics (Καθολική ετικέτα ιστότοπου) και κλικ στο κουμπί Edit.
  2. Ανάπτυξη ενότητας HTML Head και επικόλληση του κώδικα Google Analytics στην ενότητα Scripts and Stylesheets.
  1. Κλικ στο κουμπί save configuration και μετάβαση στην ενότητα Cache Management του Διαχειριστή του Magento 2 κάνοντας κλικ στο Σύστημα και μεταβαίνοντας στα Tools -> Cache Management.
  1. Κλικ στο κουμπί Flush Magento Cache και φόρτωση ξανά τη διεπαφή του καταστήματος Magento 2.

Πλέον το κατάστημα έχει επισημανθεί με τον κώδικα παρακολούθησης του Google Analytics 4.

Τι πληροφορίες προσφέρει το Google Analytics 4;

Με τις παραπάνω ενέργειες, ένα κατάστημα Magento πλέον είναι συνδεδεμένο με το Google Analytics 4 το οποίο πλέον προσφέρει τις κατάλληλες πληροφορίες. Ποιες όμως είναι αυτές; 

  • Προβολές σελίδας. 
  • Κύλιση στη σελίδα. 
  • Αναζήτηση ιστότοπου.
  • Εξερχόμενα κλικ. 
  • Παρακολούθηση βίντεο. 
  • Λήψεις αρχείων.

Δυστυχώς, σε πολλές επιχειρήσεις ή ηλεκτρονικά καταστήματα, αυτές οι πληροφορίες δεν είναι αρκετές για την εξέλιξη τους και την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού. Παρόλο που είναι όλες εξαιρετικές μετρήσεις, τα περισσότερα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου που χρησιμοποιούν το Magento 2 θα απαιτούν πιο συγκεκριμένες και εξειδικευμένες πληροφορίες σχετικά με τους χρήστες και τα προϊόντα τους, που μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία στρατηγικών και στη λήψη αποφάσεων που θα διασφαλίσουν ότι θα παραμείνουν ανταγωνιστικά. Αυτές οι μετρήσεις περιλαμβάνουν πράγματα όπως:

  • Εξατομικευμένες αναζητήσεις.
  • Έσοδα (απόδοση ανά προϊόν).
  • Μετρήσεις λεπτομερειών προϊόντος. 
  • Βήματα ολοκλήρωσης αγοράς (χρέωση, αποστολή, πληρωμή). 
  • Βήμα παράδοσης-ολοκλήρωσης αγοράς. 
  • Εμφανίσεις προϊόντων. 
  • Κλικ προϊόντων.
  • Ενέργειες καλαθιού (προσθήκες, αφαιρέσεις). 
  • Χρήση κωδικού κουπονιού. 
  • Εντυπώσεις και κλικ διαφημιστικού υλικού.

Αυτά είναι μερικά από τα δεδομένα που μπορούν να ζητηθούν από το Google Analytics 4 μέσω module και μπορούν να προστεθούν περισσότερα.

Πως μπορούν να ληφθούν περισσότερα δεδομένα από το Google Analytics 4;

Από τους βασικούς πυλώνες λειτουργίας ενός καταστήματος Magento, είναι η χρήση των modules. Πρόσφατα αναρτήθηκε ένα άρθρο για το πως δημιουργούνται οι επεκτάσεις αυτές (βασική αρχή), “Δημιουργία Magento Modules”. Στη περίπτωση του Google Analytics 4 επίσης, οι περισσότερο εξειδικευμένες πληροφορίες, μπορούν να εκμαιευτούν με τη χρήση ενός Module για το Google Analytics 4. Περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτό το module, μπορεί να αναζητήσει κανείς στο Fixit.gr και να έρθει σε επικοινωνία με την ομάδα ανάπτυξης του. Στο σύγχρονο ανταγωνιστικό πεδίο του ηλεκτρονικού εμπορίου, κάθε πληροφορία είναι πολύτιμη και μπορεί να αξιοποιηθεί προς όφελος της επιχείρησης, χρησιμοποιώντας τα οφέλη του Google Analytics 4.

 

Πως μπορεί να αποκτηθεί το Module για το Google Analytics 4;

Αν υπάρχει ενδιαφέρον να αποκτηθεί το Google Analytics 4, για ένα κατάστημα Magento, τότε υπάρχει μια ανταγωνιστική επιλογή. Στο Shop του Fixit.gr μπορεί να βρει κανείς προσιτά Modules με πλήρη υποστήριξη από Έλληνες προγραμματιστές για ότι απαιτηθεί από ένα κατάστημα Magento.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare