Magento Vs Shopify. Η μεγάλη eCommerce μάχη.
Όλες οι άλλες συγκρίσεις ωχριούν μπροστά σε αυτή. Αυτή τη στιγμή οι δύο πλατφόρμες διεκδικούν τη μερίδα του λέοντος για τις μεγάλες επιχειρήσεις και έτσι, η σύγκριση είναι αναπόφευκτη. Θέτοντας τα υπέρ και τα κατά για τη κάθε πλατφόρμα και συγκρίνοντας τα πλεονεκτήματα τους, θα αναδειχθεί η πιο ισχυρή εκ των δύο. Η Magento και το Shopify είναι επί του παρόντος δύο κορυφαίες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στην κατηγορία τους, τις οποίες επιλέγουν χιλιάδες επιχειρήσεις. Ανεξάρτητα από τις αδυναμίες, οι δύο πλατφόρμες προσφέρουν τις ανώτερες λειτουργίες σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.
Τιμές και κόστος.
Για την επιλογή μιας εκ των δύο, κύριος παράγοντας είναι το κόστος. Οι δύο πλατφόρμες συγκαταλέγονται στις “ακριβές” λύσεις. Η Magento, μπορεί να προσφέρει λειτουργίες ανάπτυξης μιας επιχείρησης που όσο επεκτείνονται, αυξάνεται και το κόστος. Έτσι, είναι σύνηθες οι σελίδες που κατασκευάζονται με Magento, να είναι αρκετά κοστοβόρες. Αυτό διότι, προσφέρει απεριόριστες επιλογές σε modules, που αναδεικνύουν το online κατάστημα και το εξελίσσουν.
Περισσότερες πληροφορίες για τα modules της Magento μπορούν να βρεθούν σε προηγούμενο άρθρο “Πόσο σημαντικά είναι τα Magento Modules;“.
Απέναντι, το Shopify, το οποίο είναι δομημένο λίγο διαφορετικά. Το κόστος του στηρίζεται σε συνδρομητική βάση, στην οποία συγκαταλέγει και το domain, αλλά και η φιλοξενία μιας ηλεκτρονικής σελίδας εμπορίου. Τα μηνιαία πλάνα του Shopify είναι προκαθορισμένα, αλλά υπάρχουν και κρυφές χρεώσεις καθώς θα πρέπει να υπολογιστούν τα θέματα και οι εφαρμογές που θα χρησιμοποιηθούν.
Magento Vs Shopify. Η μεγαλύτερη μάχη στη κατασκευή καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου.
Εν κατακλείδι, δεν υπάρχει διακριτή διαφορά μεταξύ των δύο πλατφόρμων όσον αφορά το κόστος. Πρόκειται για διαφορετικής δομής συστήματα σε αυτόν τον τομέα. Η Magento είναι μια πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα, επομένως η τιμολόγηση θα εξαρτηθεί πλήρως από τις ανάγκες της επιχείρησης. Το Shopify από την άλλη έχει τρία προγράμματα σταθερής τιμής που φαίνεται να είναι λιγότερο ακριβά επιφανειακά, αλλά θα πρέπει να γίνει απόκτηση επιπρόσθετων θεμάτων και εφαρμογών.
Ευκολία εγκατάστασης και χρήσης.
Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου που δημιουργούν μια διαδικτυακή επιχείρηση δεν είναι σχεδιαστές ιστοσελίδων ή προγραμματιστές. Ακόμη και οι χρήστες που είναι εξοικειωμένοι με τις βασικές αρχές θέλουν μια εύκολη στη ρύθμιση και στη λειτουργία πλατφόρμα.
Όσον αφορά τη χρηστικότητα, η Magento δεν είναι τόσο φιλική προς το χρήστη όσο το Shopify, ειδικά για αυτούς που δεν χρησιμοποιούν γενικά τη τεχνολογία. Παρόλο που αυτή η πλατφόρμα παρέχει στους χρήστες πλήρη έλεγχο στον ιστότοπό τους, απαιτεί ολοκληρωμένη γνώση της πλατφόρμας για την εγκατάσταση και τη ρύθμιση της επιχείρησής τους στο διαδίκτυο.
Αντιθέτως, το Shopify διατηρεί σαφές πλεονέκτημα έναντι του Magento. Χάρη στη φύση φιλοξενούμενης πλατφόρμας, είναι αρκετά εύκολη στη χρήση. Επιπλέον, το Shopify είναι φτιαγμένο για όλους, τόσο για τεχνικούς όσο και για άτομα με λίγο τεχνικό υπόβαθρο. Ως αποτέλεσμα, οι χρήστες στο Shopify δεν έχουν μεγάλο πρόβλημα να δημιουργήσουν τα καταστήματά τους.
Στην ευκολία χρήσης, το Shopify κρατάει τα πρωτεία.
Στη πραγματικότητα, όσον αφορά τις μεγάλες επιχειρήσεις, σπανίως ο ιδρυτής ή ο κάτοχος θα ασχοληθεί με τη διαχείριση της ηλεκτρονικής σελίδας εμπορίου. Σε μικρότερης κλίμακας καταστήματα, τότε παίζει το ρόλο της η ευκολία χρήσης. Στον επιχειρηματικό τομέα όμως, πάντα είναι καλό η παρέμβαση επαγγελματία, ανεξαρτήτως πόσο εύκολη ή όχι είναι μια πλατφόρμα.
Δυνατότητες και λειτουργίες.
Οι δύο αυτές δημοφιλείς πλατφόρμες προσφέρουν θεμελιώδεις λειτουργίες για την έναρξη και διατήρηση επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ακολουθούν μερικά παραδείγματα:
- Όσον αφορά τους κωδικούς έκπτωσης και κουπονιών, η Magento επιτρέπει να δημιουργηθούν όσοι κωδικοί απαιτούνται. Αν και το Shopify παρέχει επίσης αυτή τη δυνατότητα, δεν περιλαμβάνεται στο βασικό σχέδιο.
- Για τη διαχείριση αποθέματος, οι χρήστες του Magento μπορούν να ελέγχουν έναν απεριόριστο αριθμό αντικειμένων και προϊόντων. Το ίδιο παρέχεται και για τα καταστήματα Shopify εκτός από εκείνα που χρησιμοποιούν το βασικό πρόγραμμα στο οποίο που επιτρέπονται μόνο 25 είδη.
- Όσον αφορά τη ναυτιλία, και οι δύο πλατφόρμες προσφέρουν ευέλικτες μεθόδους αποστολής και αυτοματοποιούν τον υπολογισμό των εξόδων αποστολής.
- Στη ρύθμιση πολλών γλωσσών, μπορούν να προστεθούν όσες γλώσσες είναι επιθυμητό στα καταστήματα Magento. Για το Shopify από την άλλη, πρέπει να αναζητηθούν κάποιες εφαρμογές γλώσσας.
- Ένα άλλο κοινό χαρακτηριστικό των καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου είναι το blogging, το οποίο είναι διαθέσιμο στο Shopify και μπορεί να προστεθεί στο Magento χρησιμοποιώντας μια δωρεάν ή επί πληρωμή επέκταση.
- Οι τελευταίες βασικές λειτουργίες που παρέχονται και από τις δύο πλατφόρμες σχετίζονται με το SEO & το μάρκετινγκ. Στην πραγματικότητα, το Magento και το Shopify δίνουν παρόμοιες δυνατότητες SEO, όπως επεξεργασία meta-tags, meta titles, λέξεις-κλειδιά, κλειδιά URL, εναλλακτικό κείμενο κλπ., που βοηθούν στη βελτίωση της κατάταξης ιστοτόπων στο SERP.
Αν και οριακά, η χρήση της Magento ως πλατφόρμα έναρξης και ανάπτυξης επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου, στον τομέα των λειτουργιών, υπερέχει. Οι δυνατότητες που παρέχει είναι σχεδόν απεριόριστες χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς.
Σχεδιασμός και προσαρμογή.
Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας είναι ένα από τα πιο κρίσιμα πράγματα που καθορίζουν την επιτυχία ενός καταστήματος. Υπάρχουν πολλά θέματα Magento και Shopify τα οποία μπορούν να επιλεγούν, τόσο δωρεάν όσο και επί πληρωμή. Γενικά, τα περισσότερα από τα πρότυπα είναι φιλικά προς κινητά, στα οποία θα παρουσιάζονται απρόσκοπτα, ανεξάρτητα από τις συσκευές που χρησιμοποιούν οι πελάτες.
Δε μπορεί να γίνει άλλη παρέμβαση εκτός από την αλλαγή των βασικών χρωμάτων και στη γραμματοσειρά στα θέματα του Shopify. Από την άλλη πλευρά, η Magento είναι μια ευέλικτη και επεκτάσιμη πλατφόρμα, η οποία επιτρέπει να προσαρμοστεί και να δημιουργηθεί ένα εξαιρετικό οπτικά και μοναδικό σχέδιο βάση της δημιουργικότητας.
Όσον αφορά τον κώδικα, η Magento είναι ανοιχτού κώδικα ενώ το Shopify είναι ιδιόκτητο. Λόγω λοιπόν του ότι είναι ανοιχτού κώδικα, η Magento δίνει τη δυνατότητα να προσαρμοστεί ελεύθερα ο κώδικας για να ταιριάζει σε κάθε ανάγκη, ενώ είναι αδύνατο να τροποποιηθεί ο κώδικας του Shopify. Ως αποτέλεσμα, το Shopify είναι απλώς κατάλληλο για μικρές επιχειρήσεις που δέχονται απλούς ιστότοπους με κοινή εμφάνιση και αίσθηση. Αντιθέτως, η Magento μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου που συχνά απαιτούν μοναδικά και πολύπλοκα καταστήματα.
Σαφές προβάδισμα στον σχεδιασμό και τη προσαρμογή, αποκτά η Magento.
Ξεκάθαρα επικρατεί η Magento στη προσαρμογή και τον σχεδιασμό ενός καταστήματος. Διαθέτει απεριόριστες εξατομικευμένες δυνατότητες στη κατασκευή, με ελάχιστους περιορισμούς. Έτσι, μπορεί να δημιουργηθεί ένα μοναδικό ηλεκτρονικό κατάστημα, πολύπλοκο και διαφορετικό σε εμφάνιση και αισθητική.
Απόδοση και ταχύτητα απόκρισης.
Το πλέον σημαντικό είναι η ταχύτητα απόκρισης μιας ηλεκτρονικής σελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό εξασφαλίζει την εμπειρία χρήστη και τη διατήρηση πελατών σε τεράστιο βαθμό. Πολλές έρευνες έδειξαν ότι ακόμη και μια καθυστέρηση 0,5 δευτερολέπτου μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του ποσοστού μετατροπής κατά 8%.
Δεδομένου ότι το Shopify είναι μια φιλοξενούμενη λύση, η απόδοση του ιστότοπού του είναι εγγυημένη από την εταιρεία. Οι ιστότοποι Shopify στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν σταθερή απόδοση. Για τους ιστότοπους που έχουν κατασκευαστεί με Magento, η ταχύτητα του ιστότοπου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις επιλεγμένες υπηρεσίες φιλοξενίας. Εάν επιλεγεί ένας ισχυρός κεντρικός υπολογιστής με σωστή βελτιστοποίηση ιστότοπου, η απόδοση και η ταχύτητα βελτιώνεται σημαντικά σε σχέση με αυτή του Shopify.
Όπως και παραπάνω και σε αυτό το τομέα, το Shopify παρέχει το βασικό. Ανεξαρτήτως αν υπάρξει επιθυμία αύξησης απόδοσης ή επιλογής φιλοξενίας της ιστοσελίδας. Η Magento από την άλλη δίνει την επιλογή απόκτησης αποδοτικότερης φιλοξενίας και κατ επέκταση αύξηση της ταχύτητας τους ιστοτόπου.
Modules και Plugins.
Η Magento και το Shopify έχουν ήδη παρέχουν σχεδόν όλα όσα απαιτούνται για τη σύνδεση στο διαδίκτυο. Όμως συνιστάται ιδιαίτερα η εξέταση για το ενδεχόμενο χρήσης ορισμένων επεκτάσεων τρίτων για τη βελτίωση της απόδοσης και των λειτουργιών του ιστότοπου. Μέχρι τώρα, το Shopify προσφέρει περισσότερες από 2.000 εφαρμογές στο κατάστημά του, που είναι λιγότερες από τον τρέχοντα αριθμό επεκτάσεων Magento στην αγορά (πάνω από 5.000).
Συγκριτικά, η Magento όχι μόνο παρέχει περισσότερα πρόσθετα σε αριθμό αλλά και σε ποιότητα. Η λίστα με τις επεκτάσεις της καλύπτει όλες τις πτυχές βελτιώσεων καταστημάτων, από τη λογιστική και τα οικονομικά, το μάρκετινγκ, το περιεχόμενο και την προσαρμογή, την υποστήριξη πελατών, τις πληρωμές και την ασφάλεια, τις αναφορές και τα αναλυτικά στοιχεία κ.λπ.
Σαφώς και σε αυτή τη μάχη σώμα με σώμα, επικρατεί η Magento. Περισσότερες επιλογές αλλά και βέλτιστη λειτουργία στις επεκτάσεις. Αυτομάτως αυτό σημαίνει και αύξηση της απόδοσης λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Εμπειρία χρηστών.
Μία από τις πιο σημαντικές πτυχές κατά την αξιολόγηση της ποιότητας μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η εμπειρία του χρήστη, ειδικά η ευκολία στο ταμείο (Checkout). Η Magento παρέχει εύκολη και γρήγορη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς σε δύο βήματα με πολλές εξαιρετικές δυνατότητες, όπως ολοκλήρωση αγοράς επισκεπτών και δημιουργία λογαριασμού με ένα κλικ. Επίσης, υπάρχει ένα πλαίσιο κωδικού έκπτωσης τοποθετημένο απευθείας στη σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς. Το Shopify προσφέρει επίσης ένα βολικό ταμείο σελίδας. Ένα κύριο θέμα είναι ότι το βασικό πρόγραμμα Shopify δεν εμφανίζει εξαρχής τις τιμές αποστολής σε πραγματικό χρόνο, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερο ποσοστό εγκατάλειψης του καλαθιού στο ταμείο.
Το Shopify υποστηρίζει περισσότερες από 100 διαφορετικές πύλες πληρωμής. Αυτές οι πύλες περιλαμβάνουν δημοφιλή ονόματα όπως PayPal, Stripe, Amazon Pay και Apple Pay. Η Magento υποστηρίζει περισσότερες από 150 πύλες πληρωμής, αλλά η πλειονότητά τους απευθύνεται σε μεγάλες επιχειρήσεις, όπως το WorldPay. Επιπλέον, επιτρέπει τη πώληση απευθείας μέσω του Amazon και χρησιμοποιείται το απόθεμα της επιχείρησης που βασίζεται στο Magento. Αυτό είναι εξαιρετικό, επιτρέποντας τη προσέγγιση πελατών μέσω της παγκόσμιας πλατφόρμας του Amazon.
Ισχυρότερη στους τρόπους πληρωμών και εμπειρίας χρήστη, η Magento.
Η επικράτηση στο τομέα της εμπειρίας χρήστη, ήταν σχεδόν δεδομένη για τη Magento, αν αναλογιστεί κανείς τις δυνατότητες που προσφέρει η πλατφόρμα. Έτσι, η ευκολία του ταμείου για παράδειγμα, προσφέρει πολλές επιλογές και οι χρήστες θα επισκεφτούν συχνά την επιχείρηση για αγορές.
Επεκτασιμότητα ηλεκτρονικού καταστήματος.
Από όσα προαναφέρθηκαν, είναι εύκολο να διαπιστωθεί ποια πλατφόρμα θα επικρατήσει και σε αυτόν τον τομέα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Magento είναι καλύτερη από το Shopify για καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου μεσαίας και μεγάλης κλίμακας με χιλιάδες προϊόντα. Εάν αφορά τη δημιουργία ενός μικρού ιστότοπου χωρίς μακροπρόθεσμη δέσμευση, το Shopify μπορεί να είναι μια καλή επιλογή. Αλλά, εάν απαιτείται η δημιουργία μιας διαδικτυακής επιχείρησης που είναι πιθανό να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί δυναμικά στο μέλλον, η Magento έρχεται πρώτη με διαφορά.
H Magento είναι μια από τις πιο ισχυρές, επεκτάσιμες και προσαρμόσιμες πλατφόρμες. Αναπτύχθηκε για να ταιριάζει σε επιχειρήσεις όλων των μεγεθών και μοντέλων, πουλώντας σχεδόν οποιοδήποτε είδος προϊόντων ή υπηρεσιών. Είναι μια ολοκληρωμένη λύση ηλεκτρονικού εμπορίου που παρέχει στους εμπόρους έναν εκπληκτικό αριθμό κορυφαίων χαρακτηριστικών. Επιπλέον, η δομή ανοιχτού κώδικα επιτρέπει ουσιαστικά οποιαδήποτε προσαρμογή και δίνει τη δυνατότητα να επιλεγεί πού θα φιλοξενηθεί ο ιστότοπό.
Σαφέστατα ο ξεκάθαρος νικητής σε όλα τα πεδία, (ίσως επικρατεί το Shopify στην ευκολία χρήσης), είναι η πλατφόρμα Magento. Τα πλεονεκτήματα της είναι αναρίθμητα, ενώ η προσαρμοστικότητα είναι πλήρως εξατομικευμένη.