Το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου
Το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου
Το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου: Οι τάσεις το 2024.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πλέον κυρίαρχο για τους ανθρώπους όλων των ηλικιών. Από βιβλία μέχρι ρούχα και είδη παντοπωλείου, σχεδόν τα πάντα μπορούν να παραδοθούν στον χώρο του πελάτη, συχνά την ίδια ημέρα που πατιέται το κουμπί «παραγγελία» σε έναν επιτραπέζιο υπολογιστή ή ένα smartphone.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει δημιουργήσει ένα ισότιμο πεδίο ανταγωνισμού για τις μάρκες με επιχειρηματικά μοντέλα που στοχεύουν απευθείας στον καταναλωτή που μπορούν να προσφέρουν μια εξαιρετική διαδικτυακή εμπειρία. Ωστόσο, ακόμη και οι εταιρείες που γεννήθηκαν σε έναν πολυκαναλικό κόσμο πρέπει να παραμείνουν ένα βήμα μπροστά από τις τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου για να διασφαλίσουν την ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών και του ανταγωνισμού.
Αυξημένη επικράτηση της φωνητικής αναζήτησης.
Οι φωνητικοί βοηθοί στα τηλέφωνα, στους έξυπνους οικιακούς βοηθούς, ακόμη και στα τηλεχειριστήρια της τηλεόρασης έχουν εξελιχθεί σημαντικά. Η δημοτικότητα της φωνητικής αναζήτησης αυξάνεται, επηρεάζοντας άμεσα τα αποτελέσματα αναζήτησης και τα αποτελέσματα των αγορών. Οι αλλαγές στην αναζήτηση πρέπει να παρακολουθούνται από τους πωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου για τη βελτιστοποίηση των μελλοντικών πωλήσεων. Στο ελάχιστο, οι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου θα πρέπει να βελτιστοποιηθούν για φωνητική αναζήτηση μέσω κινητού τηλεφώνου, δίνοντας προτεραιότητα στις πληροφορίες που ζητούν οι άνθρωποι, όπως η ιστοσελίδα και η φυσική διεύθυνση, ο αριθμός επικοινωνίας και το ωράριο λειτουργίας.
Upselling και Cross-Selling με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.
Οι αγοραστικές συνήθειες προβλέπονται από την τεχνητή νοημοσύνη (AI) και τη μηχανική μάθηση (ML) με βάση το ιστορικό περιήγησης και αγορών. Η προσαρμογή ενός ιστότοπου για κάθε μοναδικό επισκέπτη, ένα έργο που δε θα μπορούσε να επιτύχει κανένας ανθρώπινος εγκέφαλος, είναι δυνατή με την AI. Αν και η πραγματική AI απαιτεί σημαντικό όγκο δεδομένων, ορισμένα συστήματα ERP και CRM περιλαμβάνουν χαρακτηριστικά μηχανικής μάθησης για να βοηθήσουν στις cross-selling και τις upselling πωλήσεις.
Πρόσθετες επιλογές πληρωμής.
Η αποδοχή πληρωμών μόνο μέσω επιταγής ή πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας είναι πλέον ξεπερασμένη. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εξετάζουν νέες επιλογές. Εργαλεία που επιτρέπουν στους καταναλωτές να αγοράζουν με πρόγραμμα δόσεων χωρίς επιπλέον χρεώσεις χρησιμοποιούνται πλέον από πολλούς διαδικτυακούς λιανοπωλητές. Θα πρέπει να διασφαλιστεί μια γρήγορη και εύκολη διαδικασία πληρωμής, ώστε όταν οι πελάτες είναι έτοιμοι να αγοράσουν, η διαδικασία να είναι απρόσκοπτη.
Επαυξημένη Πραγματικότητα για την οπτικοποίηση αγορών.
Οι εικασίες σχετικά με την εμφάνιση των νέων επίπλων στα σαλόνια εξαλείφονται με την επαυξημένη πραγματικότητα (AR). Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει την προβολή ζωντανού βίντεο ενός δωματίου με νέες προσθήκες με τη χρήση ενός τηλεφώνου ή φορητού υπολογιστή. Η ίδια τεχνολογία εφαρμόζεται σε έργα τέχνης, δάπεδα και πολλά είδη ένδυσης. Ενθαρρύνεται η ενεργή προσθήκη της AR από τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, ώστε οι πελάτες να μπορούν να «δοκιμάσουν» εικονικά ένα προϊόν.
Σχετικά άρθρα: Ενσωμάτωση του Magento με το AI για Advanced Data Analytics και Insights
Αύξηση των μοντέλων συνδρομής.
Η αφοσίωση των πελατών αυξάνεται μέσω των συνδρομητικών μοντέλων, οδηγώντας σε επαναλαμβανόμενες πωλήσεις. Τα επιτυχημένα διαδικτυακά μοντέλα συνδρομής έχουν ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να βρουν νέους τρόπους για να μετατρέψουν προϊόντα και υπηρεσίες σε συνδρομές. Η επιτυχία στα συνδρομητικά μοντέλα απαιτεί μακροπρόθεσμο στόχο και προσοχή στα οικονομικά της επιχείρησης.
Εστίαση στη βιωσιμότητα.
Οι «ανανεώσιμες» και οι «βιώσιμες» είναι σημαντικές τάσεις που καθοδηγούνται από τους καταναλωτές και τις κυβερνήσεις. Γίνεται στροφή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τις βιώσιμες πρακτικές και τη μακροπρόθεσμη σκέψη προς αυτή την κατεύθυνση.
Πολυκαναλική υποστήριξη πελατών.
Διάφορες μέθοδοι επικοινωνίας για την εξυπηρέτηση πελατών προτιμώνται από διαφορετικούς πελάτες, όπως ζωντανή συνομιλία, τηλεφωνικές κλήσεις, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μηνύματα. Τα εργαλεία chatbot μπορούν να ελαφρύνουν το φόρτο εργασίας της εξυπηρέτησης πελατών, να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών και να αποτελέσουν μέρος μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας αγοράς.
Ενισχυμένος σχεδιασμός διανομής και εκπλήρωσης.
Η γρήγορη παράδοση των αγορών αποτελεί απαίτηση των πελατών. Εάν οι εκτιμήσεις παράδοσης είναι πολύ αργές, οι πελάτες μπορεί να προτιμήσουν άλλο κατάστημα για τις αγορές τους. Οι μεγάλες αλλαγές και τα κέρδη οδηγούνται από τα πολυεπίπεδα μοντέλα διανομής, τις υπερβελτιστοποιημένες αλυσίδες εφοδιασμού και την εκπλήρωση των παραγγελιών άμεσα.
Απρόσκοπτες online αγορές.
Οι απευθείας αγορές από ιστότοπους μπορεί να μην πραγματοποιούνται πάντα. Πολλά κανάλια ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, επιτρέπουν αγορές. Εφαρμογές μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram επιτρέπουν αγορές χωρίς να βγαίνουν οι πελάτες από την εφαρμογή, καθιστώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα έξυπνο μέρος για πραγματοποίηση πωλήσεων.
Σχετικά άρθρα: 12 Συμβουλές για αύξηση επισκεψιμότητας του ιστότοπου από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Εξατομικευμένο μάρκετινγκ και προϊόντα.
Οι πελάτες αναμένουν μια απρόσκοπτη πολυκαναλική εμπειρία, που απαιτεί εξατομίκευση. Η μηχανική εκμάθηση, τα έξυπνα χαρακτηριστικά του ιστότοπου και οι τεχνολογίες παρακολούθησης στο διαδίκτυο επιτρέπουν εξαιρετικά προσαρμοσμένες και εξατομικευμένες εμπειρίες. Η εξατομίκευση προϊόντων μαζικής κλίμακας ενισχύει περαιτέρω τις ευκαιρίες πωλήσεων.
Εξαιρετικά βελτιστοποιημένοι ιστότοποι για τη μεγιστοποίηση των μετατροπών.
Η σύγχρονη τεχνολογία του διαδικτύου επιτρέπει τη διεξαγωγή δοκιμών Α-Β για τον προσδιορισμό των εκδόσεων ιστοσελίδων με τις καλύτερες επιδόσεις. Η συνεχής βελτιστοποίηση κάθε τμήματος ενός ιστότοπου διευκολύνεται από τις γνώσεις που προκύπτουν από τις δοκιμές Α-Β. Μικρές αλλαγές στη γραμματοσειρά, το χρώμα, τη διάταξη, το μέγεθος και την ταχύτητα φόρτωσης μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τις πωλήσεις.
Πρόσθετος διαδικτυακός ανταγωνισμός διαφήμισης.
Η αυξημένη διαφήμιση ηλεκτρονικών καταστημάτων οφείλεται στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αναμένεται ανταγωνισμός και υψηλότερες τιμές αποθεμάτων διαδικτυακής διαφήμισης. Θα πρέπει να αναμένεται υψηλότερο κόστος για δημοφιλείς όρους αναζήτησης με λέξεις-κλειδιά και διαφημίσεις καταχώρισης προϊόντων για κοινά είδη.
Σχετικά άρθρα: Magento 2 & WooCommerce Tik Tok Pixel
Άμεση ανάλυση και μηχανική μάθηση για τη βελτιστοποίηση των πωλήσεων.
Τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από εργαλεία ανάλυσης και πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου παρέχουν πλέον ζωντανά αποτελέσματα. Είναι διαθέσιμα άμεσα δεδομένα σχετικά με τις αλληλεπιδράσεις των πελατών με ιστότοπους ή διαδικτυακές διαφημίσεις. Σε συνδυασμό με τη μηχανική μάθηση, τα δεδομένα αυτά βελτιστοποιούν τις πωλήσεις ελαχιστοποιώντας τα ποσοστά αναπήδησης και την εγκατάλειψη καλαθιού.
Αλλαγές στις προτιμήσεις απορρήτου των καταναλωτών
Οι νόμοι για την προστασία της ιδιωτικής ζωής στο διαδίκτυο στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Καλιφόρνια περιορίζουν τις επιλογές παρακολούθησης και χειρισμού δεδομένων των επιχειρήσεων. Η συμμόρφωση με αυτούς τους νόμους είναι απαραίτητη για την αποφυγή νομικών ζητημάτων. Η διαφάνεια στις πρακτικές απορρήτου των δεδομένων δημιουργεί εμπιστοσύνη στους διαδικτυακούς πελάτες.
Οι επιχειρήσεις που απευθύνονται απευθείας προς τον καταναλωτή συνεχίζουν να ακμάζουν.
Οι επιχειρήσεις που απευθύνονται απευθείας προς τον καταναλωτή, που πωλούν ένα ευρύ φάσμα προϊόντων χωρίς μεσάζοντες, ευδοκιμούν. Τα παπούτσια, τα γυαλιά, οι οδοντόβουρτσες και τα ξυραφάκια είναι παραδείγματα δημοφιλών αγορών που στοχεύουν απευθείας στον καταναλωτή. Αναμένεται επιτάχυνση της ανάπτυξης στον τομέα αυτό με τις νέες προτιμήσεις και τα εργαλεία του ηλεκτρονικού εμπορίου που αναφέρθηκαν παραπάνω.