Αύξηση των εσόδων στο ηλεκτρονικό εμπόριο χωρίς αύξηση της επισκεψιμότητας
Αύξηση των εσόδων στο ηλεκτρονικό εμπόριο χωρίς αύξηση της επισκεψιμότητας
Αύξηση των εσόδων στο ηλεκτρονικό εμπόριο χωρίς αύξηση της επισκεψιμότητας.
Είναι γνωστό το εμπορικό σήμα, υπάρχει καλή επισκεψιμότητα στο κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά οι πωλήσεις υπολείπονται; Τα χαμηλά ποσοστά μετατροπής και η αδυναμία μετατροπής των δυνητικών leads σε πελάτες ταλαιπωρούν τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Πρόβλημα για την επιχείρησή δημιουργεί το χαμηλό ποσοστό μετατροπής. Αν το ηλεκτρονικό κατάστημα επισκέπτονται αρκετοί άνθρωποι, αλλά κάπου στην εμπειρία του ιστότοπου, εμποδίζονται να πραγματοποιήσουν μια αγορά, πρέπει να βρεθεί μια οπωσδήποτε λύση. Σε αυτόν τον οδηγό, θα διερευνηθεί η βελτίωση του ρυθμού μετατροπής ενός καταστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου.
3 πιθανοί λόγοι για τους οποίους υπάρχει καλή επισκεψιμότητα αλλά όχι πωλήσεις.
Ένα κοινό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι το χαμηλό ποσοστό μετατροπής. Ο ιστότοπός μπορεί να προσελκύει καταναλωτές που ενδιαφέρονται για κάποιο προϊόν, αλλά συχνά φεύγουν χωρίς να προβούν σε αγορά.
Ακολουθούν ορισμένοι λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό:
- Η προώθηση του ιστότοπού είναι αποτελεσματική για να οδηγήσει τους καταναλωτές να τον επισκεφτούν, αλλά δεν παρουσιάζει με σαφήνεια την προσφορά. Χρειάζεται βοήθεια για να βελτιωθεί η πλοήγησή τους και να μπορούν οι εν δυνάμει πελάτες να βρουν αποτελεσματικά τη σχετική σελίδα.
- Η αποσπασματική εμπειρία των πελατών μπορεί να ακυρώσει τα οφέλη της αναγνωρισιμότητας της μάρκας για ορισμένες μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου. Είναι ζωτικής σημασίας η βελτιστοποίηση των σελίδων προϊόντων και των διαδικασιών πληρωμής για την ενίσχυση των πωλήσεων.
- Οι ασαφείς πολιτικές σχετικά με τις επιστροφές και τα μεταφορικά μπορεί να οδηγήσουν σε εγκατάλειψη του καλαθιού, καθώς οι πελάτες επιθυμούν σαφήνεια κατά την πραγματοποίηση μιας αγοράς.
Οι τρεις προαναφερθέντες λόγοι αποτελούν συχνά εμφανιζόμενα προβλήματα στα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιπλέον, υπάρχουν μερικά ακόμη προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πελάτες. Ενώ πολλές επιχειρήσεις βρίσκουν δύσκολο να κάνουν τους πελάτες να γνωρίσουν την επωνυμία τους, η πραγματική δουλειά αρχίζει όταν οι επισκέπτες αρχίζουν να επισκέπτονται τον ιστότοπό τους.
Αύξηση των εσόδων χωρίς αύξηση της επισκεψιμότητας.
Συνήθως πιστεύεται ότι τα υψηλότερα έσοδα είναι άμεσο αποτέλεσμα της αυξημένης επισκεψιμότητας, αλλά αυτό δεν είναι πάντα αλήθεια. Μόνο ένα ορισμένο ποσοστό των επισκεπτών στον ιστότοπό θα πραγματοποιήσει αγορά.
Με την αύξηση του αριθμού των επισκεπτών που πραγματοποιούν αγορές, τα έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου από το κατάστημά μπορούν να αυξηθούν χωρίς την ανάγκη αύξησης της επισκεψιμότητας.
Ωστόσο, αν υπάρχει ενδιαφέρον που αφορά την αύξηση επισκεψιμότητας στον ιστότοπο, μπορεί κανείς να συμβουλευτεί ένα πρόσφατο σχετικό άρθρο, “Γιατί μειώνεται η επισκεψιμότητα ενός ιστότοπού και τι ενέργειες πρέπει να γίνουν για να αυξηθεί“.
Προσδιορισμός της απώλειας πελατών.
Πριν αυξηθεί ο αριθμός των αγορών από τους υπάρχοντες πελάτες, είναι απαραίτητο να προσδιοριστεί πού χάνεται το ενδιαφέρον τους. Το ταξίδι του πελάτη στον ιστότοπό, από την αρχή έως το τέλος, μπορεί να παρακολουθείται με τη χρήση εργαλείων όπως το Google Analytics.
Ομοίως, η διασφάλιση της σωστής διαχείρισης των κατηγοριών των προϊόντων είναι σημαντική. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αντιμετωπίζει περιορισμούς όσον αφορά το πόσες πληροφορίες μπορούν να παρουσιαστούν σε μία μόνο ιστοσελίδα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι κατηγορίες προϊόντων διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Το ευρύ φάσμα των προϊόντων που προσφέρονται θα πρέπει να είναι ορατό στους επισκέπτες, καθιστώντας τα εύκολα προσβάσιμα.
Βελτίωση του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προσφέρει την ευκαιρία να παρέχεται στους πελάτες επιμελημένο περιεχόμενο που ενισχύει τη σύνδεση μεταξύ της μάρκας και του κοινού. Επιλέγοντας να λαμβάνει μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είναι ήδη γνωστό ότι ο συνδρομητής ενδιαφέρεται για τα προϊόντα.
Για να διασφαλιστεί η ακρίβεια των στοιχείων των συνδρομητών, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια υπηρεσία επαλήθευσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στη συνέχεια, μπορεί να μοιραστεί με τους συνδρομητές σχετικό περιεχόμενο, δωρεάν δώρα και ειδικές προσφορές για να διατηρηθεί η δέσμευσή τους.
Το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν θα πρέπει να θεωρείται ως spam στους συνδρομητές με προσφορές προϊόντων. Το κοινό θα πρέπει να αντιλαμβάνεται το περιεχόμενο ως πολύτιμο- διαφορετικά, μπορεί να επιλέξει να διαγραφεί.
Για να διατηρηθεί το ενδιαφέρον και να ελαχιστοποιηθούν οι διαγραφές, μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικές προσφορές και προωθητικές ενέργειες που ωφελούν τους πελάτες. Αυτή η προσέγγιση ενθαρρύνει τις αγορές και οδηγεί τα έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Επιπλέον, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επιτρέπουν την αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εγκαταλελειμμένου καλαθιού στους συνδρομητές. Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εγκαταλελειμμένου καλαθιού χρησιμεύουν ως μια απλή μέθοδος για την αύξηση του ποσοστού μετατροπής.
Βέλτιστη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Μελέτες εκτιμούν ότι ένας μέσος χρήστης διαθέτει τουλάχιστον οκτώ ενεργούς λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό υποδηλώνει ότι το κοινό μπορεί να προσεγγιστεί μέσω οκτώ διαφορετικών πλατφορμών.
Το έργο του branding στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι δύσκολο, με τα viral βίντεο και τα τρέχοντα γεγονότα να μαγνητίζουν την προσοχή του κοινού. Υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις για να διασφαλιστεί ότι ο πελάτης-στόχος προσεγγίζεται στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Πλατφόρμες όπως το Facebook προσφέρουν επιλογές στοχευμένης διαφήμισης που απλοποιούν τη διαδικασία προσέγγισης του χρήστη στον οποίο απευθύνεται η επιχείρηση. Χρησιμοποιώντας προσαρμοσμένα κοινά, μπορεί να ρυθμιστεί η διαφήμιση ώστε να εμφανίζεται σε άτομα που μοιράζονται τις ίδιες δημογραφικές πληροφορίες με τους υπάρχοντες πελάτες.
Αύξηση του ποσοστού μετατροπής με συνεχείς δοκιμές A/B.
Η διαδικασία σύγκρισης δύο διαφορετικών εκδόσεων μιας ιστοσελίδας είναι γνωστή ως δοκιμή A/B. Μια έκδοση της σελίδας παρουσιάζεται στο 50% των επισκεπτών, ενώ στο υπόλοιπο 50% παρουσιάζεται μια διαφορετική έκδοση. Στη συνέχεια, η απόδοση των σελίδων μετράται μεταξύ τους με βάση διάφορες παραμέτρους για να προσδιοριστεί η ανώτερη έκδοση.
Οι δοκιμές A/B και οι δοκιμές διαχωρισμού πρέπει να διεξάγονται για τη βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής. Με την άσκηση αυτής της πρακτικής, μπορεί να βελτιωθεί η εμπειρία του χρήστη. Μέσω της σταθερής βελτίωσης του ποσοστού μετατροπής, τα έσοδα του ιστότοπου μπορούν σταδιακά να αυξηθούν.
Η διαδικασία πληρωμής, η πλοήγηση στον ιστότοπο και οι περιγραφές των προϊόντων θα πρέπει να υποβάλλονται σε αυτές τις δοκιμές. Άλλωστε, σε γενικές γραμμές, η απλούστερη μέθοδος για την αύξηση των εσόδων είναι η δημιουργία περισσότερων κερδών από την υπάρχουσα επισκεψιμότητα.
Χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της στρατηγικής.
Μέσω των δεδομένων συμπεριφοράς μπορούν να εντοπιστούν λύσεις για τους λόγους για τους οποίους οι δυνητικοί πελάτες δεν μετατρέπονται σε πρόσθετα έσοδα. Όπως συζητήθηκε, τα δεδομένα ανάλυσης επιτρέπουν τον εντοπισμό της ακριβούς σελίδας, ακόμη και του συγκεκριμένου στοιχείου στη σελίδα, όπου ο πελάτης χάνεται.
Η τμηματοποίηση είναι μια άλλη μέθοδος με την οποία τα δεδομένα μπορούν να βοηθήσουν στη μεγιστοποίηση των εσόδων. Οι πελάτες μπορούν να τμηματοποιηθούν με βάση το ιστορικό των αγορών τους. Επιπλέον, η παρακολούθηση των προϊόντων που περιηγούνται οι επισκέπτες επιτρέπει ευκαιρίες για upsell και cross-sell.
Η αναπώληση (upsell) περιλαμβάνει την παρουσίαση στους πελάτες ακριβότερων προϊόντων από αυτά που αρχικά σκόπευαν να αγοράσουν, ενώ η διασταυρούμενη πώληση (cross-sell) περιλαμβάνει την προσφορά προϊόντων που συχνά αγοράζονται μαζί με το επιλεγμένο προϊόν. Η στρατηγική αυτή εφαρμόζεται συχνά από την Amazon, η οποία παρουσιάζει πρόσθετα προϊόντα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αγοράς και αποστέλλει προσφορές για συμπληρωματικά προϊόντα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μετά την πραγματοποίηση της αγοράς.
Δημιουργία Προφίλ Αγοραστή.
Όταν οι αγοραστές επισκέπτονται τον ιστότοπό, αφήνουν πίσω τους σημαντικό αριθμό πληροφοριών, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία “προσωπικοτήτων”. Με την εξέταση των αξιολογήσεων, των δεδομένων ανάλυσης και τον εντοπισμό μοτίβων, μπορούν να αποκτηθούν πληροφορίες σχετικά με τους πελάτες.
Οι πληροφορίες αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση της εμπειρίας του ιστότοπου και την ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου.
Συνιστάται η συνεχής συλλογή ανατροφοδότησης από τους πελάτες και η αξιοποίηση των πληροφοριών που αποκτώνται για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών. Με τον τρόπο αυτό, μπορούν να εντοπιστούν τα κενά στις πωλήσεις, οδηγώντας σε αυξημένη παραγωγή εσόδων.
Παροχή άριστης εξυπηρέτησης πελατών.
Το κόστος για την προώθηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό μπορεί να είναι σημαντικό, με τα έξοδα διαφήμισης να εξαντλούν τους πόρους. Ωστόσο, μια εναλλακτική προσέγγιση για την αύξηση των εσόδων χωρίς την ανάγκη για αυξημένη επισκεψιμότητα είναι να επικεντρωθεί κανείς στη μεγιστοποίηση του αριθμού των επαναλαμβανόμενων πελατών. Το κλειδί για τη διασφάλιση της διατήρησης πελατών έγκειται στην παροχή μιας εξαιρετικής εμπειρίας πελατών κατά την αρχική τους αλληλεπίδραση σε όλες τις πλατφόρμες.
Μια εξαιρετική εμπειρία πελάτη περιλαμβάνει διάφορους παράγοντες, όπως η προσφορά ενός προϊόντος υψηλής ποιότητας, η διατήρηση ενός εύχρηστου ιστότοπου, η παροχή σαφών πολιτικών και η μη παραμέληση της εξυπηρέτησης μετά την πώληση. Αυτός ο τελευταίος παράγοντας ευθύνεται συχνά για το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις χάνουν πιθανούς πελάτες που επιστρέφουν, καθώς μπορεί να μην καταφέρνουν να ακολουθήσουν το εξαιρετικό προϊόν τους με ένα εξίσου ισχυρό σύστημα εξυπηρέτησης πελατών. Η φροντίδα πελατών περιλαμβάνει τον τρόπο χειρισμού των επιστροφών και την ευκολία με την οποία οι πελάτες μπορούν να επικοινωνήσουν με την επιχείρησή.
Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωριστούν επίσης ποιοι είναι οι τύποι επισκεψιμότητας στο ηλεκτρονικό κατάστημα και τι δεδομένα μπορούν να μας προσφέρουν για την αύξηση των μετατροπών. Μπορεί κανείς να συμβουλευτεί ένα πρόσφατο άρθρο: “Τα 7 δεδομένα της επισκεψιμότητας ιστοσελίδας“.
Παροχή δωρεάν υπηρεσίας παράδοσης.
Το προϊόν άρεσε στον πελάτη και τοποθετήθηκε στο καλάθι, αλλά με την εμφάνιση της χρέωσης αποστολής, τα έσοδα χάνονται. Η εγκατάλειψη του καλαθιού είναι μια πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και οι μελέτες δείχνουν ότι τα υψηλά πρόσθετα κόστη, όπως τα έξοδα αποστολής, συγκαταλέγονται στους κύριους λόγους εγκατάλειψης του καλαθιού.
Τα έξοδα αποστολής μειώνουν την ελκυστικότητα ενός εξαιρετικού προϊόντος και μιας απρόσκοπτης εμπειρίας στον ιστότοπο. Μια προσέγγιση για την προσέλκυση περισσότερων πελατών είναι η προσφορά δωρεάν αποστολής. Εάν αυτή η προσέγγιση επηρεάζει τον προϋπολογισμό, μπορούν να εξεταστούν εναλλακτικές επιλογές, όπως τα κίνητρα βάσει καλαθιού.
Τα κίνητρα βάσει καλαθιού μπορεί να περιλαμβάνουν την προσφορά δωρεάν αποστολής για μια ελάχιστη αξία καλαθιού ή για συνδυασμένα προϊόντα. Τα κίνητρα που αυξάνουν τη Μέση Αξία Παραγγελίας (AOV) μπορούν ταυτόχρονα να ενισχύσουν τα κέρδη και να αντιμετωπίσουν την εγκατάλειψη καλαθιού. Οι πελάτες είναι πιο πιθανό να προσθέσουν ένα επιπλέον προϊόν στο καλάθι τους προκειμένου να τύχουν δωρεάν αποστολής, θεωρώντας το ως πολύτιμο όφελος και όχι ως “άσκοπο” έξοδο.
Εκτέλεση προωθητικών ενεργειών.
Μια καλή προσφορά είναι απαράμιλλη όταν πρόκειται να δελεάσει τους ανθρώπους να κάνουν τελικά μια αγορά. Χρησιμοποιούνται προωθητικές ενέργειες, όπως ειδικές προσφορές, flash sales, εκπτώσεις και κουπόνια. Η εφαρμογή των εκπτώσεων εξυπηρετεί την αύξηση των πωλήσεων και την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας.
Επιπλέον, μια συναρπαστική προσφορά μπορεί να παρακινήσει τους προηγούμενους αγοραστές να προβούν σε αγορά.
Οι προωθητικές ενέργειες συμβάλλουν στην αύξηση του ποσοστού μετατροπής και διευκολύνουν τη δημιουργία νέων πωλήσεων. Η καλύτερη προώθηση στις πωλήσεις επιτυγχάνεται δημιουργώντας μακροπρόθεσμη αξία μέσω της προσφοράς προϊόντων υψηλής ποιότητας, της εφαρμογής ευνοϊκών πολιτικών και της παροχής απρόσκοπτης εμπειρίας στον ιστότοπο.
Όσον αφορά τη λειτουργικότητα, τη προσβασιμότητα και την κατασκευή ενός ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου, μπορεί κανείς να εμπιστευτεί τους έμπειρους προγραμματιστές του Fixit.gr. Η συνεχής υποστήριξη, προτάσεις βελτίωσης των μετατροπών, παροχή φιλοξενίας ιστότοπου, κατασκευή και συντήρηση, είναι από τα λίγα που προσφέρουν, στο σύγχρονο, ανταγωνιστικό και απαιτητικό περιβάλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου.